Takket være det fantastiske internettet fant Geir de originale blåkopiene fra 60-tallet av Porsche 904 fra før den ble en leiremodell. Tidligere jobbet Geir på båt som hadde en diger kartprinter, så blåkopien fikk han printet ut der, og ut ifra det fikk han regnet om skalaen. Proporsjonene skal derfor være riktige på bilen ut ifra blåkopiene.
- Men jeg har bare et lite verksted, og jeg fikk nesten ikke sett proporsjonene fra avstand mens jeg holdt på, forklarer Verdalingen.
Som takk for å ha hjulpet en lokal blikkenslager, fikk Geir en stabel med nye aluminiumsplater som betaling. Disse ble brukt til å bygge karosserideler, og det gikk med seks plater, hvor den største var 1,25 x 2,5 meter. Det første som måtte på plass var taket. Plasseringen av frontruten var den vanskeligste biten, men etter å ha regnet seg frem til plasseringen ut fra blåkopien så kom taket på plass. Taket er fra en 911, hvor det kun er den fremste delen som er brukt. Så var det på tide å bygge skallet, som også ble bygget i aluminium. Forstillingen kommer fra en 1973 Porsche 911, som ifølge Geir skal være ganske lik 914, bare med bedre støtdempere og med ventilerte skivebremser. Bakstilling er fra original 914. Det samme gjelder bremsene bak.