Understellet er også i stort sett original forfatning. Fjærene er justerbare, og har blitt justert ganske lave for å gi bilen riktig stuk. Eksosen er levert av det danske selskapet med det kreative navnet «dansk», som lager repro-deler for Porsche. De originale headersene har Geir selv funnet og restaurert tilbake til god stand. Så var det den iøynefallende fargen da.
- Jeg hadde egentlig startet på en Karmann Ghia for kjerringa, og da hun fikk velge farge så ville hun ha noe «gullaktig». Da kjøpte jeg lik så greit et stort spann med gull-lakk med miniflakes i. Jeg tror jeg tok litt for godt i, for det spannet har jeg enda masse lakk igjen i. Uansett, jeg tenkte at det er ikke mange som lakkerer Porschen sin i en slik farge, så da ville jeg gjøre det, forklarer Geir.
Resultatet er overraskende bra. Overraskende fordi bilen kun er lakkert i et strøk. Geir forklarer at det egentlig skulle være en testlakk for å sjekke grunnarbeidet, også ble det aldri noe mer behov for lakkering.
- Den er skjoldete og lite fin, men jeg synes det egentlig passer bilen litt. Og i god Porsche-ånd så sparer man jo vekt ved å bare legge ett strøk, blunker Verdalingen lurt.