En ultraeksklusiv treseters sportsbil med midtmotor og avansert aerodynamisk karosseri. Med føreren i midten, og utviklet av et firma med sterke bånd til motorsportens øverste klasse. Det må vel være McLaren F1 tenker du? Nei, det fantes en annen bil som krysser av i alle disse boksene, og den ble laget 50 år før McLarens superbil. Dens navn? Wimille.
Wimille var en berømt fransk racerfører. Hans fulle navn var Jean-Pierre Wimille, og han vant flere Grand Prix-løp på trettitallet, samt to seire i 24-timers løpet på Le Mans (1937 og 1939) i Bugattier. Under krigen ble han med i den franske motstandsbevegelsen, samtidig som han hadde tid til å drodle litt på en egendesignet bil. I løpet av 1943/44 tegnet han bilen slik han ville ha den, og i 1945 stod en prototype klar. Dyktige folk fra hans tid i Bugatti var med å konstruere prototypen, og den berømte karosseribyggeren Henri Chapron kledde bilen i et særdeles aerodynamisk karosseri med 0,23 i luftmotstand. Bilen hadde et kort panser og føreren i midten, som var ment å skulle gi perfekt utsyn både forover og til sidene, mens motoren plassert i midten skulle gi perfekte kjøreegenskaper.