The Hoonitruck
24. oktober ble Hoonigans splitter nye gymkhana-bygg lansert. Tidligere har vi vært vitne til en 2006 og 2009 Subaru Impreza WRX STI, 2011, 2012, 2013 og 2016 Ford Fiesta, en 1965 Ford Mustang og en 2016 Ford Focus RS RX. Samtlige biler ekstremt ombygd og spesialtilpasset for Gymkhana-kjøring, selvfølgelig. Mustangen, eller Hoonicorn, som de kaller den, er nok bilen som skiller seg mest ut. I alle fall frem til nå. Onsdag denne uka ble nemlig det splitter nye bygget for Gymkhana TEN lansert, og steike hvor kult det er! «Hoonitruck» er tilnavnet den hemmeligholdte bilen har fått. Dette er en heftig ombygd 1977 Ford F-150 pick up. Motoren på dette beistet er en 3,5 liter Ecoboost V6 Twin Turbo, med beskjedne 914 hestekrefter. Block forteller i annonseringsvideoen at dette var bilen han vokste opp med, og gjorde sin første burnout med. Gutta ble virkelig inspirert av Hoonicorn, og ønsket igjen å lage noe som ikke ser ut som en vanlig rallybil med kul dekor. Derfor gikk de så langt bort fra rallybil som de kunne. Det blir spennende å se Block utfordre seg selv med en mye bredere og lengre bil enn før, da denne står i sterk kontrast til de mer kompakte bilene som er blitt brukt tidligere.
Artikkelen fortsetter etter videoen.
The Hoonitruck annonseringsvideo:
Forventninger
Ken Blocks Gymkhana-filmer har vært en farsott på internett de ti siste årene med over en halv milliard visninger til sammen. Før året er omme vil den tiende filmen i verdens mest virale bilserie lanseres, og det vil skje via en dokumentarserie på Amazon Prime. Vanligvis har Block og Hoonigan-teamet hans kun gitt ut sine filmer på YouTube, med lite bakgrunnsstoff. Nå har de derimot laget en miniserie, «The Gymkhana Files», på 8 episoder med eksklusivt materiale hvor vi får bli med teamet bak kulissene fra innspillingen, samt en historisk gjennomgang av de første ti årene med Gymkhana-filmer. Lanseringsdatoen på serien er 16. november på Amazon Prime, og serien vil komme i to og to episoder frem til 7. desember, der vi får se Gymkhana TEN i sin helhet i siste episode. Også denne gangen lover gutta å ta nivået enda et hakk opp fra de foregående filmene, men kan de klare det også denne gangen?
«If this doesn’t break the internet, we’ve failed» - Ken Block
For hvordan skal man toppe Gymkhana 5, med de heseblesende hoppene i San Fransiscos famøse bratte gater? Eller Gymkhana 7 hvor den vilt ombygde 1965 Mustangen «Hoonicorn» brukes for første gang, hvor Block gjør smultringer rundt og under en hoppende hydraulisk lowrider i Los Angeles? Eller i Gymkhana 8 hvor det er et digert rullende fly som blir driftet rundt i Dubai? Svaret skal være: Fem forskjellige biler, deriblant den splitter nye Hoonitrucken, og fem unike lokasjoner spredt over to kontinenter. Dette til stor variasjon fra de tidligere utgavene hvor det mer eller mindre har vært en bil, og ett gitt område som lokasjon.
Artikkelen fortsetter etter videoen.
Gymkhana TEN trailer: