Se video av Jon Arvids bøllete Shelby GT350R
Too much horsepower for the street
Få andre leverandører enn Recaro hadde passet seg godt i denne bilen, og derfor er selvfølgelig setene levert fra nettopp dem. Detaljene går i svart og rødt, med rød søm i både seter og ratt, detaljer på girspake, samt røde led lys i dørpanelene. Vulgære rakettlignende air condition-åpninger skriker ut til deg. I midten er en 8 tommers touch-skjerm som alskens tekniske verdier, rundetider og banekart kan vises frem i. Til tross for å være en brutal banebil har Chevrolet fått plass til både et Bose lydanlegg, varme i seter og ratt, og ryggekamera.
- Interiøret er fortsatt ikke helt tysk kvalitet, men det er i alle fall det beste Chevrolet har levert på mange år! Forteller Håvard.
Han trekker samtidig frem de tingene han så langt liker veldig godt med bilen.
- Fronten er jo ekstremt aggressiv og maskulin. Nå er det sikkert smak og behag med tanke på bakvingen, men jeg synes den er kjempetøff. Det er jo helt i vannskorpa til å være en superbil. Det er så mye effekt. «Too much horsepower for the street» som de sier i USA. Man bør nok kanskje ha litt erfaring for å kjøre den, for først går det ille heftig fra 0-100, men det stopper ikke. Det går like jævlig fra 100-200. Det må bare oppleves. Umulig å beskrive, forklarer Håvard.
Så langt har det blitt bare prøveturer på prøveskilt med venner og familie, men han har mål om å få tatt med bilen på kanskje en eller flere banedager i løpet av sesongen.
Vi har fått tatt bildene vi trenger, og skal få slippe Håvard videre denne småkalde vårdagen. Det er fare for snøbyger, så best å komme seg av gårde. Men før den tid ønsker Håvard gjerne å skyte inn noe avslutningsvis:
- Jeg må få skryte veldig av alle involverte. Fra Auto 1 Premium, til AMCAR som har vært behjelpelig med papirarbeid og godkjenning, til trivelige folk hos biltilsynet i Trondheim. Smertefri prosess!