Twin turbo
Roger forteller at han anser seg mer som en generell bilentusiast enn en amcar-entusiast. Opel var begynnelsen på dette, og på 90-tallet hadde han flere Mitsubishi 3000GT som i likhet med Aalmens Corvette også hadde twin turbo. Han anså dog amerikanske biler som selve kremen av biler, og hans interesse for det mekaniske og restaurering førte etter hvert til at hans første amerikanske bil ble en 1977 Cadillac Fleetwood Brougham d’Elegance, som tidligere var brannskadet på et amcartreff i 1986.
- Jeg solgte Cadillacen etter at jeg hadde reparert den og fått den godkjent. Da fikk jeg veldig lyst på en sportsbil, og siden jeg anser Corvette som den mest vaskeekte sportsbilen fra Amerika måtte jeg ha en slik. Det førte etter hvert til at jeg har eid en C3, to C4, to C5 samt to C6. Den ene C5’en jeg hadde var forresten også min første amcar med turbo. Der kjøpte jeg som først i Europa et nyutviklet kit fra et firma som heter HP Performance. Det tok derfor lang tid å få alle delene, ettersom jeg ofte mottok deler som ikke passet først. Så kom det bedre utgaver etter hvert. Da bilen var bygget ferdig var jeg på et treff, og dommeren kikket raskt ned i motorrommet og konstaterte at den var original. Til slutt måtte jeg vise ham turboene som var gjemt i skjermene, og da ble det litt mer interesse samt en liten premie. Den ble meget bra etter hvert, og akkurat denne C5 twin turboen ligger faktisk ute til salgs på Finn nå, informerer Aalmen.
Imellom alle Corvettene var også Roger en tur innom Dodge. Da en sølvgrå 2003 Dodge Viper kom for salg ble lysten stor til å prøve ut om Viper var så vilt som mange sa.
- Det endte jo selvfølgelig med at jeg kjørte av meg førerkortet 14 dager etter at jeg kjøpte den, humrer Aalmen.