I 1987 var Chrysler i medvind. Ni år tidligere hadde Lee Iacocca overtatt styringen av selskapet, som da var en hårsbredd unna konkurs og nedleggelse. På rekordtid klarte Iacocca å snu det fullstendig skakkjørte selskapet, og fra 1983 gikk man med strålende overskudd, godt hjulpet av Voyager, som ble en gigantisk hit blant småbarnsmødre. Iacocca var stolt over sine italienske røtter, og i 1987 kjøpte han likegodt Lamborghini. «Jeg syntes Countach var så fin en bil, at jeg kjøpte hele selskapet». Lamborghini var et flott flaggskip for Chrysler, og samtidig en redning for Lamborghini som på denne tiden slet tungt økonomisk (som de alltid gjorde opp gjennom 70 og 80-tallet).
Et annet italiensk selskap med en sterk merkevare var Maserati. Iacocca var god venn med Alejandro De Tomaso, og sistnevntes selskap eide på denne tiden Maserati, og de to hadde startet et samarbeid på midten av åttitallet om å lage en luksuriøs Chrysler med Maserati-merker. Resultatet ble Chrysler TC by Maserati som kom i produksjon i 1988, som i enkle trekk var en Chrysler LeBaron Convertible med et mer posh interiør og noen Maserati-merker her og der. Den ble en spektakulær fiasko (mest grunnet en altfor høy prislapp), men Chrysler håvet inn penger på denne tiden, så ingen brydde seg for mye om det.