Det legendariske hjertet
Noe av det Supra er mest kjent for er den legendariske 2JZ-motoren. Originalt er den på 3 liter og har et twin turbo oppsett som yter i overkant av 300 hestekrefter fra fabrikk. Konstruksjonen på denne har vist seg å være særdeles solid og har derfor vært et yndet objekt å trimme på. Du kan dermed få ut mye effekt uten at du nødvendigvis måtte bytte ut dyre deler innvendig i motoren.
- Jeg hadde kjøpt et singelturbo-oppsett og da bilen sto inne vinteren 2020 ble fristelsen for stor. Da monterte jeg en Borgwarner SX362 turbo, Tial 44mm wastegate, 4 toms ETS intercooler med tilhørende trykkrører samt HKS eksosanlegg. Når det er sagt er deler av eksosanlegget laget hjemme i garasjen for å tilpasses det nye turbo-oppsettet, men mesteparten av det er HKS. Det ble også laget en screamer-pipe som gjør at lyden i eksosen høres helt spinnvill ut når wastegaten åpner.
Selv om detaljnivået på dette bygget er helt fantastisk er Holger likevel ikke redd for å bruke bilen. Den kjøres mye om sommeren, har deltatt på trackdays og dragrace i Trondheim.
Petimeter
Som det kommer frem av denne artikkelen er Holger særdeles nøye og ønsker at bilen hans skal se helt riktig ut. Det har ført til at han har prøvd forskjellige felger, vinger og lepper og selv med TRD vinge, RMM leppe og Volk-felger så stemte likevel ikke ting helt. Derfor kjøpte han seg et tredje sett felger. Denne gangen Work meister S13P i 11,5 tommer brede bak og 9,5 tommer brede foran.
- Det er først nå jeg endelig føler bilen er slik jeg ønsker den, nå ser den akkurat så grom ut som jeg alltid har lyst til, avslutter Holger.