Jente-sur
Interiøret er av den litt anonyme sorten, i alle fall sammenlignet med det smekre eksteriøret. Men det er steike meg ikke bare-bare det som er gjort her heller, selv om Kenneth selv antyder at det er «ganske standard». Framstolene er byttet i stødige og komfortable Procar 1000-stoler, og det er nytt gulvtrekk og nytt trekk i baksetet. Nye dørsider står for tur. Den lokale salmakeren har trukket taket i skinn, og noen enkle men stilige detaljer som gulvmatter med oransje detaljer er lagt til.
- Så var jeg heldig og fikk tak i en original gammel Hurst-girstang fra riktig epoke, og det er montert instrumenter fra Dakota Digital. Det er også satt inn et hot rod varmeapparat fra Vintage Air, og det er bygget om fra fotbrems til håndbrekk som er plassert på girkassetunnelen. Her kommer det mer etter hvert, smiler Dyrnes lurt.
Fem år etter at bilen kom i Kenneths eie ble den altså godkjent og registrert for norske veier for første gang i fjor sommer, og den positive mottakelsen har ikke latt vente på seg.
- Både kjente og ukjente kommer med hyggelige tilbakemeldinger. Mange tomler opp og blinking med lys langs veien, og det kommer alltids noen bort for å prate om bilen. Jeg var så heldig å bli invitert til Nordvest Motormesse der jeg sto blant helt sinnssyke biler og erfarne bilbyggere med det første prosjektet jeg har bygget fra bunnen av. Jeg følte meg ganske liten blant dem, men det var utrolig gøy. Så har jo prosjektet vært helt fantastisk å holde på med. Å trampe rundt i sokkelesten med en kaffe eller en bjørnunge, god musikk på radio, og bare montere splitter nye deler var rett og slett balsam for sjelen. Men det har vært tunge dager også. Som nevnt er ikke programmering og data mine sterke sider, men kanskje det verste var en tur hvor bakluka ikke hadde gått igjen helt. Det så slik ut på grunn av ducktail-spoileren, men det var den altså ikke. I løpet av turen klarte jeg å slå av noen biter lakk, og jeg husker enda hvor forbannet jeg var. Da jeg kom hjem fortalte jeg hun hjemme hva som hadde skjedd, og gikk og la meg klokka 7. Jeg måtte bare ha en ny dag. Jeg var så jente-sur at jeg nesten ristet der jeg lå. Heldigvis kom en ny dag, og jeg fikk flekket opp skadene, sier en nå smilende Kenneth, og skyter inn:
- Apropos hun hjemme, så må jo en stor takk rettes til Mari. Jeg spurte henne før jeg startet prosjektet, og ymtet frempå at det ville gå med både mye tid og penger i prosjektet, og hun sa at det var greit. Mye ble satt på vent rent økonomisk, og mye tid gikk med i garasjen, med påfølgende telefonsamtaler om prosjektet da jeg endelig kom inn igjen, så den tålmodigheten hun har vist har vært veldig viktig. Hun synes bilen ble fin, hun også, så til slutt gikk det jo greit!