Dette er ikke første gangen Frank Tore Evensen er omtalt på Refuel. I 2020 kunne du se video om Frank Tore og hans meget ombygde Dodge Charger. Det var et prosjekt som tok en Charger fra et litt slitt karosseri til en giftgrønn showbil med alt du kunne ønske deg fra en custombil. Han var også omtalt i AMCAR Magazine nummer 5 samme år. Det er ikke sikkert alle har blad nummer 5 lett tilgjengelig, så vi tar oss tid til en liten oppfriskning på hvem Frank Tore er. Frank Tore er bosatt på Dal i Eidsvoll sammen med familien sin og jobber som elektriker til daglig. På fritiden er han ofte opptatt med ting som forbrenner bensin og lager vakker lyd. Det kan være alt fra biler til motorsykler. Bilinteressen til Frank Tore begynte med BMW og det var merket som gjaldt i veldig mange år før det etter hvert ble interessant med også andre ting. Etter hvert endte Frank Tore opp med å bygge det nevnte Chargerprosjektet. Det ble etter hvert solgt, og Frank Tore ville prøve noe nytt.
- Jeg kjøpte en 2001 Audi RS4 etter jeg hadde solgt Chargeren. Jeg er glad i sjeldne biler og sjeldne utgaver av sjeldne biler, så en Audi RS4 passet meg utmerket. Dessverre sto den på vinterlagring på et lagerbygg som brant opp. Da ble det plutselig et behov for en ny entusiastbil. Som vanlig havnet jeg på de vanlige salgsstedene som Finn og eBay, samt at jeg saumfarte YouTube etter kule bilvideoer. Til å begynne med kikket jeg mye på noen sjeldne utgaver av BMW E34 M5 fra Winkelhock og Cecotto. I tillegg ramlet jeg over noen videoer av Chevrolet Corvette ZR-1. Jeg har alltid likt Chevrolet Corvette C4, fordi jeg hadde lest om de som liten. Det sitter enda i første gang jeg leste i Car And Driver om Corvette ZR-1. Jeg husker spesielt godt at jeg var så fascinert av at du fikk med to nøkler, en til vanlig kjøring og en såkalt «valet»-nøkkel som begrenset effekten, forteller Frank Tore.