Gordon Murray er et legendarisk navn i bilsportens historie. Han gjorde sitt navn som sjefskonstruktør/designer for Brabham-teamet i Formel på 70 og tidlig 80-tall, som blant annet resulterte i to VM-titler for Nelson Piquet, før han gikk over til McLaren-teamet. Der ble han en del av designteamet fra 1988-1991, som resulterte i tre VM-titler til Ayrton Senna og en til Alain Prost.
Murray ønsket så å designe en superbil, som resulterte i den legendariske McLaren F1, før han på tidlig 2000-tall forlot McLaren for å gå solo. Hans konsulentvirksomhet har resultert i mange biler, men den aller heftigste må være superbilen T.50 som han presenterte i fjor sommer.
En helt ekstrem maskin som veier bare 986 kg og har 663 hestekrefter fra sin 4-liters Cosworth V12. Men nå er T.50 tatt enda et hakk lenger. For Murray har lansert en ren baneversjon kalt T.50s Niki Lauda. Den veier utrolige 852 kg, og byr på 711 hestekrefter fra tolveren som har rødgrense på 12.100 omdreininger. Det er et vilt vekt/effekt forhold, og enda villere blir det når man ser på alt arbeide som er lagt ned i aerodynamikken for å få et så voldsomt marktrykk som mulig, inkludert viften bak som er med å suge bilen til bakken.