Ferrari på billigsalg – 1987 Corvette C4
Ferrari på billigsalg – 1987 Corvette C4
Ferrari på billigsalg – 1987 Corvette C4

Ferrari på billigsalg – 1987 Corvette C4

Dersom du ønsker å eie noe som blander amerikanske muskler og italiensk design er dette den absolutt perfekte bilen for deg.

Kanskje har du alltid drømt om en 80-talls Ferrari Testarossa med 12-sylindret motor, men hatt den utfordringen at sparepengene aldri har stått helt i stil til drømmene? Da har Historics Auctions i England et alternativ for deg. De har nemlig en 1987 Corvette C4 på auksjon akkurat nå og hammeren faller i morgen 11.mai. Prisen er estimert til å bli et sted mellom 20.000 og 26.000 britiske pund, som tilsvarer et sted mellom 270-350.000 norske kroner. På kjøpet får du fantastisk GM-teknologi fra 80-tallet, hvor kanskje selve instrumentpanelet er den store stjerna. Digitale målere for fart, turtall, oljetrykk, oljetemperatur, ladespenning, vanntemperatur, gjennomsnittsforbruk, aktuelt forbruk og rekkevidden på det du har igjen i tanken er informasjon som sitter rett bak rattet, ikledd en utrolig lekker 80-talls fargepalett. Motoren på bilen er Chevrolets solide L98 V8-motor på drøye 240 hestekrefter, samt en firetrinns TH700R4 automat.

Utvendig er det lite som umiddelbart avslører at dette en gang i tiden har vært et amerikansk ikon. Den er nå bygget om til å se ut som en Ferrari Testarossa med de legendariske rillene både på dørsidene og mellom lyktene bak. Felgene er et sett delte Ferrari-felger. Hvorvidt disse er ekte eller ikke sier ikke annonsen noe om. Det er langt ifra den verste replikaen som er bygget, det finnes uendelig mange eksempler på dårlige replikaer, men du skal ikke være veldig bilinteressert før du ser at det er noe rart med linjene på denne bilen. Corvetten som er brukt er også kabriolet, og så vidt denne journalisten vet så er det kun bygget en ekte Ferrari Testarossa kabriolet.  

Er du derimot blant de som ikke er så nøye på om den er ekte, så bør dette være noe for deg. For som selgeren selv sier: For 98% av befolkningen ser dette ut som en ekte Ferrari, mens for de siste to prosentene vil det være nok å beundre håndverket.