Ford-sjef Jim Farley var raskt ute med å gratulere Corvette-teamet med deres suksess i Tyskland etter deres tid med den nye ZR1X, men la til slutt på frasen: «Game on». Det var dog ikke akkurat en Transit vi tenkte at skulle bli konkurrenten den gangen. For i stedet for å ta med seg Corvettes nærmeste konkurrent, den nye Mustang GTDen med 815 hestekrefter, rundt ringen for tredje gang, så valgte heller Ford å ta med sin nyeste utgave av Supervanen deres. Versjon 4.2.
Du har kanskje allerede hørt om bilen. Akkurat som Fords tidligere Supervaner er dette en one-off-bil som ikke skal i produksjon, men heller er laget for å vise hva Ford faktisk klarer med sine plattformer. Denne 4.2-utgaven er helelektrisk, og er dermed laget for å vise hva Ford får til på sin elektriske plattform. Bilen har tre elektriske motorer som kombinert yter 1400 hestekrefter. Det er 600 mindre enn 4.0-utgaven, men denne nye har optimalisert aero, mindre vekt, og således har mulighet til å bruke kreftene mer effektivt. Bilen har faktisk barbert av nærmere 400 kg sammenlignet med den forrige utgaven, og bilen som kjørte rundt Nürburgring kom altså inn på 1800 kg.