Første store prosjekt
En halvtime med ferge og en halvtime med bil unna Molde ligger Vågstranda, hvor dagens mann er født og oppvokst. Ken Ove Dyrhaug er 30 år gammel og jobber som driftsteknikker hos Salmar. I løpet av sine tre tiår har han eid denne Barracudaen i cirka et og et halvt av dem, og når den nå har kommet på veien viser det seg at det er en utrolig dyktig kar vi nå skal snakke om. Han har gått i sin fars fotspor når det kommer til bilinteresse. Amcar-mann avler Amcar-mann. 1973 Plymouth Duster ble hans første bil. Solgt til fordel for en 1967 Dart. Solgt til fordel for en 1970 Challenger. Solgt til fordel for denne Barracudaen. Fire biler før han i det hele tatt hadde mulighet til å ta førerkortet. Til tross for at flere av bilene falt i god smak hos Ken Ove, så var det Barracuda som var det han alltid ønsket seg. Det var den som var på toppen av muskelbil-næringskjeden.
Skakkjørt
Akkurat denne bilen hadde Ken Oves far hatt i kikkerten over lengre tid. Han hadde mast flere ganger om å få kjøpe bilen som sto og støvet ned i en garasje i Kristiansund, men eier var i flere år lite villig til å selge. Plutselig en dag kom det for en gangs skyld et innkommende anrop fra Barracuda-eieren. Endelig var den til salgs. Ken Ove solgte Challengeren sin samme uke, og dro kjapt for å hente sitt nye prosjekt.
- Den har hatt flere motorbytter gjennom historien, og har vært lakkert om minst like mange ganger. Det var en helt standard Barracuda med alt for mye rust, ler Ken Ove.
Til tross for det, endelig kunne han fastslå at han var eier av en Barracuda. Det tok dermed over ti år med restaurering før bilen igjen var å se på norske veier. Høsten i fjor fikk den seg nemlig en runde på prøveskilt. Men på de snart elleve årene som har gått siden desember 2008, er det selvfølgelig en helt vill oppussing som har skjedd.