Når det kommer til det teknologiske i bilen vil de nye skjermene bruke Sync 4-software som inneholder trådløs Apple CarPlay og trådløs Android Auto. Trådløs mobillader vil bli installert i midtkonsollen, og det vil være mulig å legge til et B&O lydsystem for de som vil ha enda smukkere lyd over anlegget. Cockpiten vil også inneholde ambiente lysmoduler som kan tilpasses enhver smak. Fords CoPilot360 kommer som standard, og inneholder kjørerassistanse som blant annet adaptiv cruise control, kjørefeltsentrering, unnvikende styreassistanse og til og med automatisk bakbrems-assistent. Om du bestiller performance-pakken med aktive dempere, vil du også få «Active Pothole Assist», som er en funksjon som er designet for å redde både felger og dekk ved å justere fjæringen for å reagere bedre på hull i veibanen ved å analysere vei, fjæring, styring og bremsing. Forhåpentligvis kan dette redde noen fra å få skjeve felger eller punkteringer langs de mange medium vedlikeholdte norske veiene.
Det digitale instrument-panelet bruker Unreal Engine 3D, en software-motor som også brukes i videospill, for å både vise og animere design og kjøremoduser. Den har også ganske kule instrument-tilpasninger. For eksempel skal det gå an å sette instrumentet til en Fox Body-setting, som vil etterligne instrumentene fra nettopp Fox Body-æraen. Ellers kommer det også flere kule tek-nyheter, blant annet en fristende «Performance Electronic Parking Brake», som er en type håndbrekk spesielt designet for å kunne hjelpe til med drifting. Som om vi ikke ser nok «Mustang crashes at drive out» videoer på Youtube fra før! Det vil også komme en ny «Remote-rev» funksjon, som rett og slett gir deg muligheten til å ruse bilen via nøkkelen. Nå begynner vi å snakke gøyale påfunn! Nye Mustang går i salg neste sommer, og ingen priser er offentliggjort enda.