Liberty Walk ser mot massene – lanserer Tesla Model 3 Widebody kit
Liberty Walk ser mot massene – lanserer Tesla Model 3 Widebody kit
Liberty Walk ser mot massene – lanserer Tesla Model 3 Widebody kit

Liberty Walk ser mot massene – lanserer Tesla Model 3 Widebody kit

Fra Countach og F40 og ned på bakken igjen. Nå sikter Liberty Walk mot bestselgeren.

Japanerne I Liberty Walk har de siste årene kommet med noen svært kontroversielle body kits. Først da de breddet en Ferrari F40, før de i år kastet seg over en klassisk Lamborghini Countach. Denne gangen har de dog gått i en mer kommersiell retning. Nå har de nemlig laget et kit for fjorårets bestselgende bil, nemlig Tesla Model 3.

Skal du som Tesla-eier skille deg ut, så vet vi hvor det som oftest går. Da blir det en wrap i en eller annen farge, eller 9000 kroner på personlige bilskilt som det står «Soddbøtte» på, eller noe i den duren. Kanskje ikke de mest spennende «modifikasjonene». Man har støtt begynt å sett at også nye felger, luftsenking og ei lita leppe har begynt å komme på noen Teslaer, men mye mer enn det har det ikke blitt. I alle fall ikke frem til nå.

For med Liberty Walk sitt nye kit vil du virkelig kunne skille deg ut. Kitet koster 85 000 kroner før frakt og moms, og er laget av glassfiberforsterket plast. LB E Tesla Model 3 Body Kit er navnet, og det kommer i fire hovedkomponenter: frontfanger, ducktail bak, og diffusere bak og på sidene. Dette alene koster 67 300 kroner. Ønsker du i tillegg skjermbreddere (og det gjør man jo) så kommer prisen opp i 85 000 kroner. Eventuelt er det også mulig å kjøpe komponentene hver for seg.

Les også:Hyundai Ioniq 5 widebody – et bevis på at bilhobby også kan være elektrisk?

Når det er sagt så er det kanskje greit å vente litt før man bestiller. På demobildene har ikke Liberty Walk gått ut med specs på verken senking eller hjuloppsett, og hva slike ting eventuelt vil gjøre med både kjøreegenskaper og rekkevidde. Det har begynt å komme en del kit til Teslaer, men at nå en storfisk som Liberty Walk slenger seg på trenden er tross alt en spennende greie. Begynner vi å se el-biler som genuint kan kalles entusiastbiler?