Liberty Walk Skyline R32: Galskap eller genistrek?
Liberty Walk Nissan Skyline GT-R R32.
Liberty Walk Skyline R32: Galskap eller genistrek?

Liberty Walk Skyline R32: Galskap eller genistrek?

De gale japanerne overasket med to ville bygg under årets Tokyo Auto Salon.

Det ble stor ståhei da Liberty Walk viste illustrasjoner av sin nyeste kreasjon før årets Tokyo Auto Salon. Bilen var, som vi rapporterte i forrige uke, en Lamborghini Miura, som i kjent Liberty Walk-stil var bygget med vulgære skjermutbyggere, en spinnvill spoiler, og aerodynamikk i all mass.

Det viste seg at dette ikke var den eneste bilen de kom med. De tok også med seg en Nissan Skyline GT-R R32. Bilen er bygget i kjent Liberty Walk-stil, men det er også tydelig hvor inspirasjonen for kitet har kommet fra. Den første delen er definitivt fra Nissan Skyline RS Super Silhouette Formula. En Silhouette Racing-bil produsert av Nissan i 1982, hvor Silhouette Racing i utgangspunktet betyr at man legger et gjenkjennbart produksjonsbil-skall over en fullrigget løpsbil. Originalbilen kjørte i Fuji Super Silhouette Series, og tok med seg 2 seiere i 1982, og 5 seiere i 1983. I tillegg deltok den i Kyalami 9 hours i 1982. Et ekstra lite nikk til motorsporten er at bilen er sponset av F1-fører Lando Norris, og hans klesmerke Quadrant.

Derfra har de klart og tydelig hentet inspirasjon til skjermer, frontfanger og spoiler, da de ser temmelig like ut. Men som om ikke dette var nok, så skal Liberty Walk også krydre bygget med Kaido racer-inspirerte detaljer. Deriblant en spinnvill front med et panseroverheng som ikke ligner noe annet, samt den klassiske modifikasjonen med oljekjøler på utsiden av karosseriet, med slanger dinglende inn i motorrommet.

Som med LBWK sine fleste kit så endrer de omtrent hvert utvendige panel på bilen. Man kan så vidt skimte de originale frontlyktene under det overhengende panseret, og de fire ikoniske baklyktene er også intakt, i tilfelle noen skulle være usikre på hva de faktisk ser på. LBWK har ikke oppgitt noen tekniske data for bilen, men man kan trygt anta at den i det minste står på luftfjæring, og at det trolig står en original R32 2,6 liters RB26DETT twin-turbo i, som driver alle fire hjul.

Har du en R32 sittende i garasjen som du gjerne ønsker at ikke skal gå gjennom neste kontroll hos Vegvesenet, så kan et slikt kit bli ditt for den ørlille summen av 400 000 norske kroner.