El Camino
«Star Shooter» skulle bli langt fra den siste amerikanske bilen Svendsen kjøpte. Opp gjennom årene blir det flere og flere. De aller fleste bygd med formål som gateregistrerte dragbiler. Dette gjelder også El Caminoen. Da Svendsen i 2016 kjøpte bilen av Hugo Karlstad var det allerede satt inn en 4L60E girkasse, samt en LS1 V8 fra en 2002 Pontiac Firebird. Det var dog en del problemer med å få dette til å fungere da elektronikken i bilen ikke jobbet sammen.
- Det var lagt opp to ledningsnett i bilen og det gjorde at motor og gir overhodet ikke snakket sammen. Dette ble til slutt en så stor hodepine at jeg kjøpte komplett ledningsnett fra et firma i USA som heter Turn Key. Da dette var montert startet bilen og fungerte som den skulle. Så nå snakker gir og motor sammen. Dette er selvsagt skrevet inn i vognkort, forteller Svendsen.
I det nye ledningsnettet fulgte det med en programmert hjerne med to O2 sensorer og en MAF sensor. For å kjøle ned bilen ble det montert en radiator som også er fra 2002 Pontiac Firebird. Dette for å få kjølerør til å stemme med motoren. Som pynt monterte Svendsen en custom plate i polert aluminium over radiatoren og brukte et 2010 Camaro motordeksel. Dette gir motorrommet et mer moderne og ryddigere utseende.