Manhart med skamdeilig M2 – BMW entusiaster, ta notater!
Manhart med skamdeilig M2 – BMW entusiaster, ta notater!
Manhart med skamdeilig M2 – BMW entusiaster, ta notater!

Manhart med skamdeilig M2 – BMW entusiaster, ta notater!

Fett eksteriør og blodtrimmet til 715 hestekrefter.

Den nye BMW M2 er allerede mye å ta inn visuelt. Når Manhart så tar saken i sine egne hender så vet man allerede at det skal bli enda mye mer, og deres MH2 GTR II skuffer ikke. Det tyske tuning-firmaet tilbyr allerede en oppgraderingspakke i form av sin «MH2 560» som de viste frem i februar, men den blir omtrent kjedelig til sammenligning.

Deres nye verk er senket på KW coilovere, skrikende rosafarge og deilige champagnefargede detaljer rundt om. Visuelt er panseret, fangerne, frontspoiler og grill endret i nye støpt karbon. I tillegg sitter en smekker spoiler bak, samt en Alpha-N diffusor. Sideskjørt er på plass, og Raffa Wheels har levert et sett RFS-02 Forged som måler 20 x 10,5 i front og 21 x 11,5 bak i matchende farger.

Understellet er justerbart og spesifikt satt opp for å prestere på bane. Det samme kan trygt sies om interiøret, der strippet ned hvor baksetene er fjernet til fordel for et bur, også dette i champagne-farge. I tillegg er det montert nye setebelter fra Scroth.

Se video! Malin har en spinnvill BMW 330 CD med widebodykit! 

En bil med en slik vill fremtoning kan ikke være skuffende når man åpner panseret, og det er heller ikke MH2 GTR II. M2ens originale 3-liter S58 gir originalt ut 460 hestekrefter fra fabrikk. Manharts MH2 560 hadde tatt ut, ikke overraskende, 560 hestekrefter. Denne fiser dog forbi begge disse latsabbene. 715 hestekrefter. 850 Nm dreiemoment. Kanskje mest overraskende er det at Manhart melder at de nådde disse numrene kun ved hjelp en remapping av ECUen, karbon-inntak og ny sportseksos.

Akkurat denne bilen er bygget som en one off, men selve pakken vil komme for salg etter hvert. De som vurderer denne får et valg mellom forskjellige eksosanlegg, alt med TÜV-godkjenning, og man kan blant annet legge til downpipe, HJS katalysator, og et rustfritt system med fire 3,9 tommers stusser i matt svart. Det vil også være muligheter for enda grommere eksos for land som ikke følger TÜV-regelverket, med enda heftigere race-anlegg. Prisen er foreløpig ikke kjent, men ikke regn med at det blir kostende kun lommerusk å få kjøpt MH2 GTR II-pakken.