Nye Maserati GranTurismo er ifølge konsernet basert på en “lettvekts arkitektur» laget av aluminium, magnesium og stål, og har doble A-armer foran og multi-link oppsett bak, med elektronisk kontrollert luftfjæring som standard. Til tross for dette veier bilen 1795 kg i bensinutgave, og velger du den elektriske Folgore er vekten 2260 kg. Som for øvrig er ganske nøyaktig like mye som en 1976 Cadillac Eldorado med 8,2-liters V8 og 5,70 meters lengde dekket med det tjukkeste stål du kan tenke deg. Bare for å sette ting i perspektiv…
Innvendig ser du ingen bilder her, og det er fordi Maserati ikke har sluppet noen bilder ennå. Imidlertid opplyser Maserati at du får en heldigital cockpit med 12,2 toms digitalt instrumentpanel, en 12,3 toms infotainment touchskjerm og en 8,8 toms touchskjerm på midtkonsollen. Selv den klassiske Maserati-klokken er digital. Leveransene av bensinvariantene skal starte andre kvartal 2023, mens elektriske Folgore kommer senere på året.