Challengeren hadde vært utsatt både for en kollisjon med en hjort og en brann på høyre side av bilen (ifølge Carfax ble bilen erklært som «total loss» i april 2017), da Mirabelli tok fatt på jobben. En jobb som tok fire år, og som tilslutt resulterte i en såkalt «Reconstructed and Rebuilt title» hvor bilen er godkjent som «Salvage rebuilt» i North Carolina. Det er en enorm jobb som er gjort på bilen, med nye karosseripaneler laget av stål, ny front med integrerte tåkelykter, customlys, bakfanger med integrerte baklys, spoilere foran og bak, nytt eksosanlegg, takluke, flip-open tanklokk, GTX merker, 20-toms Coys felger som er innpakket i 274/40 Nitto gummi foran og 315/35 bak. Stuket er lavere enn originalt takket være senkefjærer fra Eibach, mens Challengerens 5,7-liters Hemi koblet til den originale 5-trinns automaten sørger for kreftene. Brembo-bremser, hvite Katzkin skinnseter med oransje kontrastsømmer, matt sort panser og tøffe GTX-striper er selvsagt på plass, mens Tangelo Orange lakk sørger for at man synes i trafikken.