MR.WYLD Ferrari F430. En ombygging ingen stiller seg likegyldig til
MR.WYLD Ferrari F430. En ombygging ingen stiller seg likegyldig til
MR.WYLD Ferrari F430. En ombygging ingen stiller seg likegyldig til

MR.WYLD Ferrari F430. En ombygging ingen stiller seg likegyldig til

Hva driver en mann til å starte ombygging av en Ferrari F430? Det er et spørsmål mange stiller seg når de får se dette dristige bygget på nært hold.

En pastellfarget rosa og grønn Ferrari F430 med 20-tommere som er senket helt ned på bakkenivå. Det vekker oppsikt på et klassisk biltreff for å si det sånn. Noen rister på hodet, andre nikker anerkjennende. Det er tydelig at dette er en bil man ikke stiller seg likegyldig til. Men hva er det som driver mannen bak ombyggingen?

Ikke alle går til det skrittet å pimpe en Ferrari. Men en som gjør det, er tyske Pascal Klein, bedre kjent som MR. WYLD i tuning-verdenen. Han er en travel mann, med eget tatoverings-studio og et motemerke i tillegg, mens resten av tiden går med til å pimpe biler. Det har resultert i en enorm fanskare på Instagram og YouTube.

- Siden jeg var 18 år gammel har det vært min store hobby. Når Corona-pandemien kom, og jeg ikke kunne holde åpent tatoverings-studioet, så tok det helt av. Jeg har bygget om mer enn 30 biler.

Klein er også flink og dyktig i det han holder på med. Han bygde om en brasiliansk 1976 VW Puma i seks måneder for å være med i konkurransen Hotwheels Garage of Legends, noe som resulterte i at han slo ut hundrevis av andre kandidater, og sikret seg dermed plass i finalen på SEMA i fjor høst.

Samtidig hadde han også sammen med sitt team startet på jobben med å bygge om en rød Ferrari F430. Arbeidet begynte i fjor sommer, og selv om det ikke er gjort store modifikasjoner på selve karosseriet eller interiøret, ble det en omfattende jobb med mye prøving og feiling for å få plass til de store felgene og dekkene som bilen skulle kunne senkes nedpå når den står stille. Bakdekkene er 285/30 på 20-toms felg, og hundrevis av timer gikk med før man kom til det punkt at bilen var kjørbar og lovlig til gatebruk, og deretter kunne senkes helt ned på bakken ved hjelp av luftfjæringen. For ekstra oppmerksomhet ble også bilen underveis lakkert i rosa og pastellgrønn.

Det ferdige resultatet vakte stor oppmerksomhet, og det klassiske biltreffet Classic Days Düsseldorf, inviterte Klein og hans Ferrari til å stå sammen med andre ombygde tuning-biler nå i august. Et dristig valg, og selv om det var mange purister som ristet på hodet av det de så, var det minst like mange som nysjerrig tok en titt på bilen og arbeidet som var gjort. En typisk enten-eller bil, som ingen klarer å stille seg nøytral til, akkurat som Klein ønsker det. Han bruker ombygging av biler til å få oppmerksomhet, og derfor forblir ombygging av biler en ren hobby for tyskeren: 

- Jeg bruker det til å få oppmerksomhet og reklame for meg og min mote. Jeg ønsker at det skal bli en stor greie. Navnet WYLD skal bli et kjent merke, med tuning, mote og tatoveringer innbakt i det. Jeg er et positivt menneske, og følger simpelthen min lidenskap, avslutter Klein.