I løpet av 1974 var samtlige 1000 biler levert. Sverige og Volvo trodde dog aldri at Nord-Korea ikke ønsket å betale for seg, så første regning sendte de ikke før i 1976. Nord-Koreanerne på sin side hadde ingen planer om å betale for bilene de hadde fått levert. Sjefanalytiker Stefan Karlsson ved Exportkreditnämnden i Sverige har bekreftet til Sveriges Radio at siste delbetaling fra Nord-Korea kom i 1989. Siden da har det vært stille.
Dette fikk heldigvis ikke store økonomiske konsekvenser for Volvo, ettersom at de hadde forsikring på avtalen. Dermed er det den Svenske staten som Nord-Korea nå skylder penger. Og det er ikke små slanter heller. For i tillegg til Volvoer ble det solgt mange andre varer, og den opprinnelige fakturaen var på 600 millioner svenske kroner. Med inflasjon, renter og renters renter er nå gjelden nesten på 3 milliarder kroner.
Helt siden 1976 har svenskene minnet Nord-Korea på gjelden de har, i form av purringer minst to ganger i året. Som oftest møtes kravet med stillhet.