Luftunderstellet er egenkomponert, og det er også satt inn en B20-motor som er lett frisert. Akkurat hva som er gjort med både girkasse og motor er rett og slett ikke så lett og vite da drivlinjen stort sett «ble funnet frem fra bak låven» hjemme hos forrige eier.
- Den har dog en utveksling fra helvette, så det er ikke hyggelig å ligge noe mye over 75 kilometer i timen, ler Odd Ivar.
Bremsene er originale tromler, og Odd Ivar har kjøpt inn et enkelt sett med American Racing-felger på 8 x 18 med ET0. Eksosen er hjemmesnekret og bygget langs siden av rammen for å få plass til den voldsomme senkingen. I tillegg er det montert småting som en gangstercaps og ei grind for å matche resten av stilen. Innvendig er det slitt og røft originalinteriør. Det er for så vidt greit, slik at man som håndverker ikke blir veldig redd for å bruke den som arbeidsbil!
Se også videoen på Svein Kåre sin gjennomførte 1969 Volvo Amazon!
For øyeblikket er bilen mest for pynt og for reklame for bedriften, men planen etter hvert er å få bilen opp å gå skikkelig.
- Jeg har nytt luftfjæringssett liggende klart, og jeg har også en framaksel med skivebremser klar til montering, så det blir litt forbedringer i vinter om tiden strekker til. Sett bort fra utvekslingen er den jo dritgod å kjøre! Bilen var som nevnt på Midtnorsk Motorshow, og har også vært på Stjørdal Motorshow, samt et par lokale treff. Ellers så vet vi også at Derbigum har vært veldig nysgjerrige på bilen, og ymtet frampå at de gjerne skulle hatt en lignende bil bygget for å selv kunne bruke som promotering. Det gidder jeg nok ikke, men de skal få låne denne når de vil, ler Odd Ivar, og fortsetter:
- Målet til slutt er jo at det skal bli en bil som kan brukes til vanlig, enten det er på faktiske oppdrag, møter, forelesninger eller stander med firmaet. Den er skapt for å skape oppmerksomhet og å fenge litt. Så langt har den også gjort det, så vi er godt på vei allerede, avslutter den blide bilbyggeren.