Som årene går øker også kjøpekraft, og i 1998 kjøpte Espen sin første Datsun 240Z. Totalt har det blitt fire eksemplarer av den flotte modellen fra den japanske giganten.
- Jeg kjøpte den av en kar i Bergen, da var den påbegynt demontert og jeg tok med meg bilen hjem som et prosjekt. Da jeg fikk den tilbake til garasjen begynte jobben med å få bilen i topp stand. Bilen jeg har nå var opplakkert rød den gangen jeg kjøpte den, men var opprinnelig hvit.
Les: Et dypdykk i Nissans z-historie
Espen jobben på den tiden hos Volvo som hadde en oransje farge han var blitt veldig glad i. Han bestemte seg derfor for at Datsunen skulle bli lakkert i den aktuelle fargen. I første omgang ble bilen satt sammen med nye foringer og nye bremser, samt at den fikk originale Datsun ZG-skjermbreddere montert på. Det ble også montert en 2,8 liters L28-motor i bilen. Målet den gangen var å få bilen godkjent for veien igjen. Da dette var i boks ble det etter hvert en 2,8 liters turbomotor montert foran der.
- Så fikk jeg etter hvert tak i en front av en Nissan Skyline R32 GTS-t med RB20DET motor i 2015. På tidlig 2000-tall var første gangen jeg prøvde med en slik motor i Datsun 240Z. Den gangen var det nesten ingen som hadde peiling på dette i Norge. Det ble derfor en del plunder med å få det til å funke, men alt går om en prøver litt. Jeg hadde også datasprut på bilen. Den gangen var dette relativt nytt og jeg måtte få tilsendt filene til Haltech-sprutet via e-post fra Australia, så jeg var veldig spent på om vi fikk det til å fungere da jeg hadde skrudd alt sammen, mimrer Espen.