Mange jublet i 2015 da kongressen signerte «the FAST act», en lov som ga åpning for at lav-volum produsenter kunne produserer et lite antall ferdigbygde replikabiler hvert år, uten å måtte gå gjennom de vanlige kravene som volumprodusenter har med godkjenning av alle deler, krasjtesting osv.
Men så ble det stille, kun avbrutt av SEMA sine gjentatte forsøk på å trenge gjennom byråkratiet. Det endte med at SEMA måtte komme med et søksmål mot mektige NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), for å få dem til å komme opp med reguleringene som var nødvendige for å få loven gjennomført.
Nå har NHTSA gjort akkurat det, og dermed er endelig loven offisiell, som betyr at lav-volum produsenter kan levere ferdigbygde replikabiler til kundene. For å få lov til det må selskapene registrere seg hos NHTSA, EPA (Environmental Protection Agency) og CARB (California’s Air resources Board). NHTSA må godkjenne replikabilen, for å sikre at den oppfyller kravene til lovens definisjon av hva en replika er (blant annet at den må være basert på en bil som er minst 25 år gammel). Deretter må EPA og CARB godkjenne at motoren som skal brukes oppfyller dagens utslippskrav.