Liker du widebody Mazda? Da bør du også sjekke ut Jimmys ville Miata!
Det holder dog ikke med et bøst stuk for Shawn. Her skal det indre matche det ytre. Etter å ha rast sist landet han på å sette bort motoren til Wankelservice for en full oppbygging av grommeste sort. Motoren er som mange kjenner til en wankel-motor på 1308 cc. En 13B-REW. Her har det som kunne blitt lettet blitt lettet, og alt er maskinert opp. Den har 12 millimeters studs gjennom hele motoren, lettet rotor, lettet veiv, keramiske pakninger, og det er montert et digert sneglehus i form av en Garrett singelturbo. Innsuget er fra Greddy, det er gigantiske dyser, Link ECU, Flexfuel sensor, og et komplett bensinsystem som er kompatibelt med E85-suppe. Med riktig mapping og bensin skal motoren være god for et sted mellom 800-1000 hestekrefter! Girkassen er den originale 5-trinnskassen, men den er forsterket og fått montert en ACT senterclutch. Diffen er også forsterket, og har sperre fra Kaaz. Eksosen er HKS hele veien ut på 3,5 tommer, helt til endestussen som går opp til 4,5 tommer. Blodtrimma Wankel med den eksosen? Ja, jeg kan love deg at lydbildet var ekstremt!