Men stolthet i eget produkt skal man ha, og i løpet av åttitallet dukket Vector W2 til stadighet opp i ulike motormagasiner, med sin twin-turbo 5,7-liters Chevrolet V8 motor som skulle yte over 600 hk. Det var godt over Countachen som hadde 375 hk i LP 500 S versjon. Og mens Countachen klarte litt over 300 km/t, så lovte Wiegert at hans bil skulle klare 390 km/t! Det var svimlende lovnader, og Wiegert stoppet ikke der. Med noen justeringer ville bilen klare 435 km/t! Det var helt hinsides tall, særlig siden superbiler fra sent 60-tall og fram til starten av 80-tallet, alle stort sett lå og vaket rundt 280-300 km/t merket.
Men så var det dette med produksjon da. Når skulle egentlig denne mirakelbilen komme på markedet, og kjøre fra alt av europeiske superbiler i sammenligningstester? Mange luktet lunta, og en av dem var bladet Autoweek. I 1987 kjørte de en særdeles kritisk reportasje med covertittelen «The great Vector myth», hvor Vector-fabrikken ble sammenlignet med Neverland i Peter Pan. Wiegert ble rasende og gikk til søksmål (som han tapte), men utrolig nok klarte man de neste to årene å få tak i de nødvendige investorer. Vector skulle endelig bli en realitet, og i 1990 kom produksjonsbilen W8 på markedet.