Aljosa Lovric fra Aure eier en av Norges flotteste BMW M3 av første generasjon, som var toppmodellen av 3-serien med internnummer E30.
E30 avløste i slutten av 1982 3-serien E21 som hadde vært en enorm suksess med 1,36 millioner bygde biler. Rent designmessig var E30 preget av sterk tysk konservatisme. Den var 3 cm kortere, 3, 5 cm bredere og var vesentlig mer romslig innvendig enn E21. Kunden kunne velge mellom 316, 318i (begge med 1,8-liters firer), samt med sekser-innsprøytning i 320i og 323i. Krav til katalysator medførte at 316 med forgasser forsvant sommeren 1987, og den nye 316i fikk 1,6-liter igjen. I 1985 ble 323i til 323e for ett modellår, og det samme året kunne man få 324d med djevelens drivstoff. Baur leverte hardtop-cabrioleter, før BMW startet produksjon av 325i som ekte cabriolet (og senere 320i og 328i) i mai 1986.
En stasjonsvogn kalt Touring kom også i 1985, mens 325i med en stor X bak navnet, betydde firehjulstrekk. I 1986 sto også den første M3 klar, som raskt ble legendarisk. Med 195 hk fra sin DOHC fireventils-firer, samt voldsomme hjulbuer og et heftig racing-aktig stuk ble bilen en drømmebil for mange ungdommer. Toppfarten var på 235 km/t, mens 0-100 gikk unna på 6,9 sekunder. Bilen tok med årene mengder av trofeer på racerbanene, og kom også i flere ulike versjoner. I dag er en original M3 gull verdt, og Lovrics M3 som du ser i videoen er en 1987-modell.