Se også video: Patinert og skamsenket Renault 4
Noe air condition kan den heller ikke skryte på seg. Turen som skulle gå til Finland, men som endte i Stockholm, var blant annet en av den varmere sorten.
- Det var nærmere 30 grader ute da vi kjørte, og den er ikke giret for motorvei, så det ble mildt sagt varmt inne i bilen også. Som nevnt er kjølingen flyttet foran i bilen for å få plass til 1600-motoren, noe som også betyr at kjølevannet går rett ved siden av gasspedalen. Jeg målte 70 grader nedi der på et tidspunkt! Det var en ganske lang tur med vinduene nede og varmluften skrudd på fullt, ler Roger.
Med andre ord er bilen for det meste på lokale turer og treff, samt noen Renault-treff som er lagt litt lengre unna. Tilbakemeldingene er veldig gode, og mange, inkludert undertegnede, ble overrasket over hvor liten og lav bilen faktisk er når man ser den i virkeligheten. Det oser sportslighet av det runde men samtidig sylkvasse karosseriet.
- Fremover skal jeg få på plass 5-trinnskassen igjen, også skal jeg prøve å forbedre kjølingen. Det blir nok støping av nytt glassfiber for å lage litt mer luftstyring inn mot radiator. Ellers kunne jeg gjerne tenkt meg og gitt den et nytt strøk med lakk og få frisket opp noe av glassfiberen. Den har sprukket opp noen plasser, så det hadde gjort seg. Vi får se hva jeg rekker, avslutter Roger før han kler på seg bilen, starter opp motoren som sparker fra seg en klassisk men røff lyd, og cruiser avgårde kun i overkant av en meter over bakkenivå. For et syn!