155 var suksessfull i mange Touring Car-mesterskap på nittitallet. Nicola Larini vant det italienske mesterskapet i 1992, Gabriele Tarquini det prestisjetunge Britiske mesterskapet i 1994, og bilen vant flere spanske mesterskap. Fra 1993 til 1996 deltok vidunderet kjent som 155 V6 TI i det aller grommeste Touring-Car mesterskapet, nemlig DTM, eller Deutsche Tourenwagen Meisterschaft for å ta hele navnet. DTM hadde sin storhetstid på 90-tallet, og tiltrakk seg mengder med tilskuere takket være suveren racing og ekstremt tøffe biler. Og den kanskje aller tøffeste var Alfaen med 420-hesters V6 og firehjulstrekk. Alfa dominerte fra start, og vant likegodt 13 av 22 løp i 1993, med Nicola Larini som mester etter seier i 11 av disse. 1994 ble også bra med flere seire, men ingen tittel, før 1995 gikk dårlig. I 1996 ble DTM til International Touring Car Championship, og Alessandro Nannini tok tredjeplassen i mesterskapet med 7 seire. Det ble dessverre slutten på DTM, og serien gikk overende, mye på grunn av de skyhøye kostnadene forbundet med bilene som var høyteknologiske vidundre (DTM gjenoppstod noen år senere, men har aldri kommet tilbake til populariteten det hadde i glansdagene på 90-tallet).