Bilen er en gullfarget 1957 Cadillac DeVille. Den har vært under kontinuerlig ombygging de siste 15-20 årene.
- Det er en finne ved navn Kejio Hokkanen som står bak det meste på denne bilen. Den er bygget i Sverige, og Joachim Krans og Per Jönsson må også nevnes her. Jeg kjøpte bilen slik du ser den i dag fra et firma i Sande i fjor høst. Da jeg først fikk den godkjent her så fikk jeg tilbake et vognkort der det ikke sto noe som helst at den er ombygd da det «ikke var plass nok i vognkortet for all ombyggingen som er gjort». Men etter litt frem og tilbake har endelig alt av papirer kommet i orden, forteller Kjell Ivar.
For man trenger ikke å ha et trent øye for å se at denne bilen er det gjort mye med. Mest iøynefallende er at den er taksenket, har air-ride, og en ombygd hekk med blant annet bakskjermer og bakfanger fra en 1958 Cadillac, samt rakettlys man vanligvis kun finner på 1959 Cadillac. I front er det bygget en custom grill, og bilen står på Intro-hjul på 20 x 8 tommer foran, og 22 x 10 tommer bak. Ellers finner man masse smådetaljer rundt om på hele bilen, for eksempel originalbaklyktene hvor det er innfelt nye lykteglass med dødningskaller, eller at bensinpåfyllingen skjer på et lokk i bakstøtfangeren.
- På en allerede linjelekker bil så er det vanskelig å få taksenken riktig, men her har de virkelig fått det spot on. Den passet midt i blinken for min del, da jeg foretrekker moderne motor, automatkasse med overdrive, og at bilen skal være turvennlig. Her oppe i nord må man fort reise tusen kilometer for å møte opp på treff, så da er det viktig at bilen er driftssikker, forklarer Kjell Ivar.