Bilen var i strålende stand allerede da kjøpekontrakten ble signert. Selger, Holger Greim, hadde tatt bilen inn til Tyskland fra USA i 2017. Der hadde den kun gått 19.000 miles i tørt klima, så sett bort fra et bittelite rusthull i den ene skjermen så var bilen ganske så pen. Den ble så sendt til verksted for å bli skrudd helt fra hverandre, sandblåst og gnikket og gnudd på. Både i karosseri og bunnplate, samt en grundig understellsbehandling, før den ble bygget opp igjen til en feiende flott stand.
- Som bilentusiast selv måtte jeg jo selvfølgelig gjøre litt med den selv også, så inn til den første vinteren samlet jeg inn litt deler, skrudde ned bilen og monterte nye understellsdeler, stabstag, foringer, fjærer, og dempere. Den er nå stivet opp og er utrolig god å kjøre sammenlignet med en vanlig boble, forklarer Sander.
Les også: 280 hestekrefter i en boble? Det går fint an!
https://www.refuel.no/no/artikler/back+in+brown+-+1956+volkswagen+boble.html
EMPI og CSP står for mye av understellsdelene. H&R har levert justerbart senkesett, som har gjort bilen 7-8 cm lavere i front, og 5 cm lavere i bakenden.
- Jeg ønsket meg ikke trillebår-stuk, men heller en mer rett hjultilpasning. Det førte jo til en god del timer justering for å få hjul og skjerm i en rett linje ovenfor hverandre. Det sto på originalfelger da jeg kjøpte den, men jeg ville ha den litt annerledes, så da gikk turen inn på Finn igjen. Der var det et firma i Bergen som hadde tatt inn et sett med felger som kjøper allikevel ikke skulle ha, så da kjøpte jeg dem. De er 7 x 17, og gjør hele utseendet på bilen, egentlig. Jeg har fått en del kontakter og tips på Germanlook i Tyskland om hvordan bilen bør bli satt opp for best mulige kjøreegenskaper, så nå spiser den svinger til frokost, smiler Svein.