Mons demonterte deretter bakstillinga si og fikk den restaurert. For en litt mer sportslig opplevelse ble det satt inn powerflex-foringer i hele understellet før det ble montert sammen med de helt nye KW v3 coiloverne.
- Den er godkjent med motor og bremser. Bremsene kommer fra Porsche 996 og har en TUV-godkjent brakett på kaliperne som gjør at det er enkelt å godkjenne. At det ble E36 motor var helt tilfeldig, for jeg hadde egentlig sett meg ut M3 motor fra E30, men da det dukket opp en E36 pakke på finn med både motor og gir fra en M3 måtte jeg bare slå til. Jeg angrer ikke i dag, forteller Mons lystig.
Motorkoden på M3 motoren Mons kjøpte seg heter S50B30 og kom i BMW E36 M3. Den leverer 282 hestekrefter og når du virkelig vil pine den kan du dra den til 7200 runder i minuttet. Den motoren i en bil på knappe 1200 kg er oppskrift på en hysterisk følelse bak rattet. Alle aluminiumsdeler på motoren ble vannpolert slik at de skinner om kapp med sola.
- Dessverre ble ikke delene rengjort skikkelig og et eventuelt motorhavari ville vært umulig å unngå, så i fjor ble motoren sendt til overhaling. Du kan si jeg har lært den harde veien, humrer Mons.