Råskinn
Italiensk bil fra denne perioden har kanskje ikke det beste ryktet på seg for å være pålitelige, som Espen karakteristisk nok har fått kjent ekstra på.
- Jeg har hatt noen problemer med turboen. Det er en gammel turbo som hadde fått oljelekkasje i seg, men det fikset jeg opp i. Tre måneder senere kom det rusk fra innsuget inn i turboen, så samme jobben måtte gjøres igjen. Det er en evig krig om å være i forkant av problemene som kan oppstå, men etter et år i mitt eie har jeg nå kommet dit at jeg har en liste med potensielle problemer som jeg er forberedt på, ler Espen.
Men det er også litt av sjarmen, og når den brutale motoren brøler til i den lavt sittende gokart-posisjonen så er det verdt det.
- Ketchup-effekt på turboen, masse bråk, vindstøy, ei girkasse som trenger 10-15 minutter med kjøring før den funker skikkelig, ingen servo og lukta av gammelt skinninteriør og uforbrent bensin. Det gjør alt verdt det. Det er en helt spesiell følelse. Den er rett og slett rå. I tillegg kjøpte jeg nye Pirelli Corsa Classic-hjul nå nylig, som gjorde underverker for kjøreegenskapene, avslutter Espen.