Stefan vil gjøre bilen til en gjennomført «RS500 tribute bil» som han selv kaller det, altså at bilen skal være veldig tilnærmet en original RS500. Han har derfor brukt mye tid på research og å lete etter originaldeler. I tillegg til de utvendige aero-delene så har RS500 også mye spesialbygd i motorrommet, derav slanger og Garrett T4 Turbo. Braketter, tanker og klips har vært krevende å finne, men de er også i boks. Hele ledningsnettet er spesialbygget av et firma i England, og skreddersydd denne bilen, som i motsetning til originalen har venstreratt. Den siste tiden har også original differensial kommet på plass, samt at drivakslene har fått seg en runde med kjærlighet. Flere smådetaljer skal også på plass etter hvert som delene er å oppdrive.
- Bilen bærer enda litt preg av å ha vært bygd for bane, men jeg jobber kontinuerlig for å få bilen enda mer gatevennlig. Jeg skal få understellet en tanke mykere da jeg har planer om å bruke bilen mye, og trenger da en bil med litt mer komfort enn det som er i den i dag, forteller Stefan.
Det siste han setter veldig pris på er bilens originale farge. Den kommer i fargen Moonstone blue, og er i følge Stefan den perfekte gatebil-fargen. Det som troner øverst på ønskelista nå er en hellakkering i samme farge, da den er dellakkert her og der, og det er dermed mulig å se fargeforskjeller på visse områder.