Et rullende prosjekt med KF-skilter funnet i 2016, takket være ryktebørsen. Eieren, en eldre herre, gikk dessverre bort halvannet år etterpå. Vi to møttes jevnlig for hyggelig bilprat etter salget. Den tidligere eieren strålte like mye hver gang han fikk se bilen igjen. Eieren hadde oppbevart gliset under laken i garasje, uten skilter i 15 år. Med over 200.000 km på telleren ble det altfor ambisiøst og få kjøretøyet i øverste skala standsmessig. Likevel ble den grundig rengjort, påmontert nye dekk og komplett bremsesystem i første omgang. Etterhvert sluttet omtrent hver eneste komponent å fungere. Eldre BMW'er hater tydeligvis å bli sittende. Delene ble erstattet løpende av meg, og med god hjelp av mekaniker-nabo. I 2018 antar jeg at topppakningen gav opp, og dermed ble overhalt turbomotor fra samme periode (M106), montert. En kyndig mekaniker matet turbomotoren til den originale Getrag, dogleg girkassen. Den hissige originalmotoren (høyere kompresjon enn senere modeller) er sendt på full overhaling. ***Alpina på Goodyear (sommer) ***Borbet på Michelin (vinter) ***Supersprint rustfri eksos ***M-tech spoiler bak