Verdens raskeste forhjulsdrevne bil da den kom. Foretrukket av diktatorer, despoter og meg. Vinner av Rally du Maroq i lanseringsåret. Maserati aluminium 90-grader V6 (odd fire). Doble overliggende kammer. 3 x doble webere. Automatisk nivåregulerende hydropneumatisk avfjæring, selvopprettende DIRAVI servo med to turns lock to lock. Dette eksemplaret er fransksolgt, via et tidlig liv i Italia, tilbake til Frankrike hvor en svenske hadde den noen år før han flyttet tilbake til Sverige og tok med seg bilen. Alle papirer finnes fra 1976 til dags dato. Vært gjennom 2 runder med hærværk i Sverige, pluss farge- og materialmessig sidespor i SAAB-palett utvendig og Volvofinér innvendig. Tilbakestilt til original innvendig, lakket i original SM-farge utvendig - AC095 Gris Nacre (perlegrå/østersgrå alt etter hvor god du er i fransk). Michelin XWX 205/70 15 på originale stålfelger med kapsel. Annet: Nouvalari rustfritt replica av et sporteksos-anlegg benyttet av Citroën i rekordforsøk og bilsport.