Les også: Jarle Martinsen har en bygget skikkelig rampete gateracer-boble!
Hardkjør mot våren
For å videre utvikle bilen i TT-retning er lyktene byttet. De originale er to store enkeltstående, mens på TT, og dermed også denne bilen, er det doble. Emblemer og instrumenter er også fra TT, og oljekjøleren sitter i front slik som på TTS. Utgaven som ble omtrent renprodusert for løpskjøring. Mange bruker enten originale støtfangere eller kjører uten, men Terje har montert hjørnene til støtfangerne fra NSU Prinz 2. For å ikke lage ekstra festehull i karosseriet er det laget hjemmesnekrede fester og holdere for at de ikke skal vri seg.
- Innvendig fikk jeg tak i seter som jeg ikke vet hvor egentlig hører til, men de passet bra! Bak er det originale seter med TT-logo, og alt av tepper er nye originale. Jeg bestemte meg for å få klar bilen til Pinseløpet ved Ådals bruk i 2023. Jeg gikk på hardt de siste ukene, og klokken 4 natten før løpet ble bilen klar. Da var det på tide med en første liten prøvetur, bare for å se at alt funket. Jeg turet ut fra gårdsplassen og over bakketoppen rett borti her i svarteste mørket. Ut spretter det to rådyr fra hekken! Hundre meter fra verkstedporten. Jeg fatter det enda ikke, men jeg traff ingen av dem. Den tenker jeg en del på. 3 år etter å ha vraka den forrige bilen så var den nye ferdig, så skulle jeg etter så hard jobbing vrake den nye bilen som endelig var ferdigbygget etter hundre meters kjøring? Den hadde vært tung. Det gikk heldigvis greit! Jeg rakk to timers søvn og en dusj før jeg slengte på prøveskiltene og kjørte opp til Pinseløpet. Mottakelsen var spesiell. Alle der kjente til Trond, og sånn sett ble bilen svært godt mottatt også. Uka etter var bilen på skilter, og det har blitt både turer til Stavanger, samt diverse rundturer på Østlandet. I tillegg har vi også siden 2021 begynt å holde et minnetreff på verkstedet mitt, der bonden er så grei og klipper ned et jorde så vi får plass. Der kommer det alle typer biler første helga i juni. Bilen ble bra! Jeg er veldig fornøyd med hvordan karosseriet ble, for der var det mye hodekløing for å få det til, forteller Terje, og legger til:
- Så er jo Camilla ekstremt tålmodig, og det er flott hvordan hun støtter opp. I innspurten på bilen bodde vi i bobil utenfor verkstedet for å få alt klart, hvor det ble jobbet til sene kvelder. Hun synes jo det er gøy i visse mengder hun også, men all ære til henne. Uten den innstillingen kunne jeg aldri holdt på, innrømmer Terje.