De sorte felgene står i enormt god stil til den knallrå fargekombinasjonen med brun-brun lakk og interiør, samt det svarte vinyltaket på hardtopen. Den bytter farge i sola som svært få andre farger fra denne tiden gjorde. Fronten er sint, og like todelt som meningene om den, men cola-flaskeform er det i det minste ingen som kan si at ikke vil for alltid være helt rått?
- Innvendig er trolig ryggen og sitteputa på førersetet byttet da vinylet var sprukket, men ellers er det originalt. Teppene er originale, og selv om de ser litt slitt ut så er de i grei stand. Dette er en tidskapsel og ikke en show-vinner, påpeker 36-åringen.
- Så var det veldig gøy da jeg bygde om eksos og måtte ut med baksetene for å nå en brakett til det doble anlegget. Baksetene hadde trolig ikke vært ute før, for da jeg fjernet dem fant jeg build sheets for to andre Coroneter med helt andre chassisnummer enn min. Jeg har lest litt på det, og det er visst ikke så uvanlig at slike feil ble gjort. Ellers var det også veldig gøy å finne igjen fabrikksfettmerker der også. Det eneste jeg er misfornøyd med nå er at det er montert et speil på passasjersiden. Det får jeg ikke gjort noe med, da jeg må fjerne hullet om jeg fjerner speilet. Da er vi tilbake til problemet med ensjiktslakken igjen, så baller det seg på. Planen fremover er å få tak i fjær til håndbrekket for å få bilen EU-godkjent på ny, men siden jeg har fått det over meg at dette skal være originalbil må jeg også ha originalfjær, så det tar litt tid å finne. Jeg får satse på at bilen er på veien til høsten, ler Kim-Eirik til slutt.